فرهنگ و هنر هفتم -

هنرهای تجسمی فرهنگ و هنر هفتم

ANX_ 051

فرهنگ و هنر هفتم. هنرهای تجسمی فرهنگ و هنر هفتم

بافت را توضیح دهید؟ تاج میدم

جواب ها

جواب معرکه

hadi kamali

فرهنگ و هنر هفتم

بافت‌های ترسیمی را می‌توان با تغییر تراکم، تکرار و ترکیب خط‌ها، یا با ترکیب‌های مختلف تیره-روشنی و لکه‌های رنگ ایجاد کرد. همچنین استفاده از ابزارهای مختلف نقاشی بافت‌های گوناگونی می‌سازد[۳]. بافت‌های مختلف موجب حساسیت بخشیدن به سطح‌های گوناگون در اثر می‌شوند[۴]. هنگام مشاهده تابلو تنها تیرگی-روشنی‌ها دیده نمی‌شوند، بلکه حس بینایی و لامسه با هم ترکیب شده و نرمی، خشنی، سردی، سکون و … احساس می‌شود[۵]. بافت بصری ویرایش بافت بصری کاملاً دو بعدی است. این بافت همانطور که از نامش پیداست با چشم مشاهده و درک می‌شود. البته ممکن است حس لامسه را نیز تحریک کند. بافت‌های بصری را می‌توان به سه نوع تقسیم کرد. بافت تزئینی:این بافت برای تزئین سطح به کار می‌رود و تابع شکل است. این بافت را می‌توان با دست یا وسایل مخصوص به وجود آورد. بافت تزئینی ممکن است بسیار منظم یا نامنظم باشد اما معمولاً نظمی نسبی دارد. بافت خود جوش:بافت خود جوش حالت تزئینی ندارد، بلکه جزئی از روند خلاقیت بصری است.شکل و بافت از هم جدا نیستند، زیرا بافت روی سطح نیز نوعی شکل محسوب می‌شود. فرم‌های دستی یا اتفاقی اغلب بافتی خود جوش دارند بافت مکانیکی:بافت مکانیکی بافتی نیست که با ابزار ترسیم مکانیکی مانند خط کش و پرگار رسم شده باشد، بلکه بافتی است که وسایل مکانیکی خاصی آن را به وجود آورده‌است بنابراین تابع الزامی شکل نیست. رگه‌های بافت در عکس یا ترام که اغلب در چاپدیده می‌شود، مثال‌های خوبی از این نوع بافت است. بافت مکانیکی در طرح‌های چاپی و گرافیک رایانه‌ای نیز دیده می‌شود.[۶] بافت قابل لمس بافت در انواع نقاشی بافت ترسیمی بافت در عکاسی بافت در مجسمه‌سازی بافت در معماری
Melina Sadeghi

فرهنگ و هنر هفتم

درک بافت در هنر در پایه ی اصلی آن، بافت به عنوان یک کیفیت لمسی از یک سطح شی تعریف شده است. این جذابیت حس لمس ماست که می تواند باعث احساس لذت، ناراحتی یا آشنایی شود. هنرمندان از این دانش استفاده می کنند تا پاسخ های احساسی را از افرادی که کار خود را می بینند، بیان کنند. دلایل انجام این کار بسیار متفاوت است، اما بافت یک عنصر اساسی در بسیاری از آثار هنری است. به عنوان مثال نگاه کنید به سنگها. سنگ واقعی ممکن است احساس خشن یا صاف و قطعا احساس سخت هنگامی که لمس یا برداشت. یک نقاش که یک سنگ را نشان می دهد توهم این ویژگی ها را از طریق استفاده از عناصر دیگر هنر مانند رنگ، خط و شکل ایجاد می کند. بافت ها با یک کلیدی از صفت ها توصیف می شوند. خشن و صاف دو مورد از شایع ترین هستند، اما آنها می توانند بیشتر تعریف شوند. شما همچنین ممکن است هنگامی که به یک سطح خشن اشاره می کنید، کلمات مانند زبر، ناراحت کننده، ناهموار، کرکی، یکنواخت و یا قهوه ای را بشنوید. برای سطوح صاف، کلمات مانند جلا، مخمل، صاف، تخت و حتی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. بافت در هنر سه بعدی آثار هنری سه بعدی بر روی بافت تکیه می کند و شما نمی توانید یک قطعه از مجسمه سازی یا سفالگری را پیدا کنید که شامل آن نمی شود. اساسا، مواد مورد استفاده، یک قطعه از بافت هنری را می دهند. این ممکن است سنگ مرمر ، برنز، خاک رس ، فلز یا چوب باشد، اما این پایه را برای کار ایجاد می کند که حس می کند که لمس شده است. همانطور که هنرمند یک قطعه کار را توسعه می دهد، می توان با استفاده از تکنیک بافت بیشتری اضافه کرد. ممکن است ماسه، لهستانی یا کفپوش یک سطح صاف باشد یا ممکن است آن را یک پاتینا بیاورد، آن را سفید کنید، آن را بشویید یا آن را خرد کنید. چند بار بافت مورد استفاده در الگوها را می بینید، مانند یک سری از خطوط متقاطع خطی که به یک سطح نگاه می کنند. مستطیل ها در ردیف تقسیم شده اند و بافت الگوی آجر را ارائه می دهند و بیضوی های غولپیکر، بی نظیر ممکن است بافت دانه دانه را تقلید کنند. هنرمندان سه بعدی اغلب از کنتراست بافت استفاده می کنند. یک عنصر از آثار هنری ممکن است صاف به عنوان شیشه، در حالی که عنصر دیگر خشن و منگوله است. این تناقض به تاثیر کار اضافه می کند و می تواند پیام خود را به همان اندازه به عنوان یک قطعه ساخته شده از یک بافت یکنواخت کمک کند. بافت در هنر دو بعدی هنرمندان که در محیط دو بعدی کار می کنند نیز با بافت کار می کنند و بافت ممکن است واقعی یا ضمنی باشد. برای مثال، عکاسان تقریبا همیشه هنگام ایجاد هنر با واقعیت بافت کار می کنند. با این حال، آنها می توانند از طریق دستکاری نور و زاویه آن را افزایش یا کاهش دهند. در نقاشی، نقاشی و چاپ، هنرمندی اغلب بافت خط را با استفاده از خطوط براش نشان می دهد که در برش چیده شده است . با استفاده از تکنیک نقاشی و یا با کلاژ، بافت می تواند بسیار واقعی و پویا باشد. نقاش آبرنگ، مارگارت رزمان، گفت: 'من برای یک عنصر انتزاعی یک موضوع واقع گرایانه و بافت برای افزودن علاقه و پیشنهاد عمق تلاش می کنم.' این خلاصه می شود که بسیاری از هنرمندان دو بعدی در مورد بافت احساس می کنند. بافت چیزی است که هنرمندان می توانند از طریق دستکاری رسانه و مواد آنها بازی کنند. به عنوان مثال، شما می توانید یک گل رز بر روی کاغذ بافت نازک قرعه کشی کنید و نرمی آن را روی سطح صاف نکشید. به همین ترتیب، برخی از هنرمندان از استفاده از گاکسون کمتری برای بوم استفاده می کنند؛ زیرا آنها می خواهند این بافت را از
roshanak kordani

فرهنگ و هنر هفتم

سوالات مشابه

محمد رضا سلمانی

هنرهای تجسمی فرهنگ و هنر هفتم

انواع بافت

melina mahdavi

هنرهای تجسمی فرهنگ و هنر هفتم

کسی نقاشی از لیوان یا فنجون داره نمونه میخوام؟